Plan je dagen vooraf in
Volgens de beroemde auteur van time managementboeken Brian Tracy ben je het meest effectief en efficiƫnt als je van te voren tijd steekt om een lijst te maken van alles wat je moet gaan doen. Wat je kan doen is Wunderlist te gebruiken om je tijd te organiseren. Je kan een dagelijkse to do-lijst maken, maar ook meerdere lopende projecten en doelen managen.
Voorkom onnodige persoonlijke meeting
Niet alle bijeenkomsten zijn echt nodig, maar als er werkelijk wat te bespreken is, bespaar jezelf dan wat tijd en ga persoonlijk langs een collega of als dat fysiek niet altijd kan ontmoet elkaar dan virtueel. Met een app als GoToMeeting is er geen reden meer om in de auto te stappen en op en neer te reizen naar kantoor voor een bijeenkomst. Via webconferentie kan je oog-in-oog komen met collega's, klanten of partners die op verschillende plekken zijn, wereldwijd zelfs, en dat zonder uit je stoel te komen.
Versla de tijd
Zelf opgelegde deadlines kunnen je helpen op het goede spoor te blijven en je tevens een extra motivatieboost geven. Je daagt je immers uit om taken af te ronden binnen een gegeven tijdsperiode Het zal zelfs sneller gaan dan je verwacht had omdat je de strijd met jezelf aangaat om zo efficiƫnt te zijn als mogelijk is. Probeer eens een app als Timing, die bijhoudt hoe veel tijd je besteed aan elk project en je zal zien hoe verbazingwekkend meer je kan doen als je wat druk op jezelf legt.
Vraag om hulp
Hoe veel tijd heb je verloren doordat je staart naar het maar ronddraaiende rondje op je beeldscherm met de wanhopige vraag of - en wanneer dan wel - dat ding gaat crashen? Wees niet te terughoudend in het inroepen van hulp om technische problemen op te lossen. Naast je eigen IT-afdeling is er een app, GoToAssist genaamd die live IT-oplossingen biedt door toegang te hebben tot je problematische computer, en snel problemen te identificeren en te verhelpen, vanaf elke locatie. Het is een prima optie voor die keren dat je geen minuut te verliezen hebt door die trage computer.
Delegeer taken
Weten wanneer het geschikt is om taken te delegeren kan een boel tijd schelen. En dat is vooral het geval als je bijvoorbeeld dingen moet inpakken en en versturen. Met de nieuwe app Shypp.it kan je dat laten doen. Een Uber voor pakketjes, of andere zaken. Het wordt bij je opgehaald door de Shypper en afgeleverd op het juiste adres, waar ook in Europa. En zo zie je steeds meer diensten die gebruik maken van apps en je veel werk uit handen nemen.
W8 effe, GoToAssist??? Na al die fucking pleidooien voor meer veiligheid??? Stelletje zombies hier bij CIO. DOM DOM DOM.
Reageer
Preview